God morgon världen!

Det känns riktigt konstigt att vara så här pigg trots att jag inte har sovit så bra inatt. Lördag och då brukar jag sova till kl 08 i normala fall. Men just idag, denna dag, så klev jag upp 06.30. Då hade jag dessutom legat vaken ett tag!
Men tur var väl det ändå, för strax efteråt så vaknade både Amanda och Magnus. Mysigt, då slipper man vara själv på morgonen. Idag har vi åter fint väder så vi ska ut och leka idag.

Min dator håller ju sakta men säkert på att tacka för sig. Eller om det kanske är lång och trogen tjänst den tackar för? Hur som haver, Stig fixade till ”P”-tangenten som inte alls ville vara med. ”Fint”, tänkte jag, ”då slipper jag att köpa en ny”. Hur kunde jag någonsin tro att det skulle vara så enkelt? Nej för nu envisas ”A”-tangenten att släppa från sitt fäste om jag trycker minsta lilla snett på tangenten. Så som oftast blir det ett ”S” i stället för ett A.
Jag har inget tålamod med datorer eller teknik och min dator var några minuter från att dö av ”knäckt-över-knät-av-tempramentsfull-ägare”. Så ville Stig få titta på den. ”Fine, jag dräper den då ingen annan kan titta på och bevittna allt”. Så gick det ett par dagar och Stig kom hem med en ny dator till mig!

Jag har en längre tid letat efter en ny dator då jag har märkt att den gamla vill gå i pension och inträda i återvinningshimlen. Det har inte varit det lättaste då jag hade vissa krav på nästa dator.
Tex:
Bra högtalare och bra ljud
Numrerat tangentbord. (Ni vet, siffror bredvid bokstäverna)
Skönt tangentbord att skriva med.
Lagomt stor dator, både storlek, minne, RAM osv.
Framförallt billig!